google.com, pub-5729995487014866, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Tips Nak Asingkan Tempat Tidur Anak & Ibu Ayah – BabyMommyStore - One Stop Centre for Baby and Kids Educational Toys and Books.
USE "BABYMOMMYSTORENEW" WHILE CHECK OUT TO GET 5% OFF WHEN YOU SUBMIT ORDER FOR FIRST TIME
icon-search
icon-search

Tips Nak Asingkan Tempat Tidur Anak & Ibu Ayah

Tips Nak Asingkan Tempat Tidur Anak & Ibu Ayah

Kebetulan pulak kami mencari tips dan persediaan nak asingkan tempat tidur anak dengan ibu ayah, lepas tu boleh pulak Dr Redza ni share tips nak pisahkan anak dari tempat tidur mak ayah. Macam tau tau je kan jom kita tengok apa tipsnya tu

  P  Pisahkan secara perlahan-lahan.

  Boleh bergilir dulu untuk tidur di bilik baru dan bilik lama.

  Bilik baru dipanggil sebagai bilik budak besar manakala bilik lama adalah bilik untuk bayi.

  Pindahkan barang-barang anak yang dia sayang.

  Libatkan anak dalam proses berpindah dan menghias bilik.

  Kekalkan rutin tidur yang sama. Jika suka bacakan buku sebelum tidur, teruskan membaca. 

10762.jpg

Anak umur 7 tahun, dah boleh tidur di bilik sendiri ya.

Tapi sebenarnya bukan anak yang takut nak tidur sendiri, sebenarnya ibu yang taknak berpisah dengan anak kan?   


Tips by Dr Redza https://t.me/NotaRedzaZainol

Image credit  <a href="https://www.freepik.com/vectors/people">People vector created by pch.vector - www.freepik.com</a>



Older post

Your Cart
Your cart is currently empty.
Continue browsing here.